Esittelyssä LiveSports Promotions Oy:n toimitusjohtaja Pauli Kauppinen

LiveSports Promotions Oy:n viestintätiimi istui alas yrityksen toimitusjohtajan Pauli Kauppisen kanssa ja selvitti, millainen mies on firman takana.

Asustelet nykyään Tampereella, mutta mistä päin maailmaa tulet, Pauli Kauppinen?

– Sonkajärveltä Pohjois-Savosta, missä tuli vietettyä ensimmäiset parikymmentä vuotta. Sen jälkeen on tullut asuttua ympäri Suomea aina Rovaniemeltä Helsinkiin.

Mitäs olet puuhaillut ennen yrityksen perustamista?

– Olen ollut matkapuhelinalalla koko työurani. Aloitin 15-vuotiaana Elisalla kännykkämyymälässä kesätyöntekijänä ja siitä lähdin nousemaan askel askeleelta. Viimeiset pari vuotta johdin Elisan Suomen suurinta asiakaspalveluyksikköä Tampereella. Minulla oli 200 alaista, mikä opetti johtamisesta erilaisia asioita. Siitä sain varmuuden lähteä yrittäjäksi.

Kuinka pitkään olit haaveillut yrittäjyydestä?

– Olen aina ollut yrittäjähenkinen. Minulta kysyttiin Elisalla vuonna 2007, missä näen itseni kymmenen vuoden päästä. Sanoin tuolloin, että näen itseni yrittäjänä, joten minun oli pakko laittaa yritys viime kesänä pystyyn, jotta pitäisin lupaukseni. Mutta vakavasti puhuen, ensimmäisen kerran puhuin isälleni tästä ideasta joulukuussa 2015. Sen jälkeen olen miettinyt ja analysoinut erilaisia juttuja. Vuonna 2016 kirjoitin ensimmäisen kerran ajatuksiani Google Docsiin ja tämän vuoden tammikuussa aloin todenteolla laittaa hommia kuntoon. Tein siinä sitten 16-tuntisia työpäiviä, kun ensiksi hoidin Elisalla kahdeksan tunnin työpäivän ja sen jälkeen toiset kahdeksan tuntia firman asioita. Kesällä jätin työni Elisalla ja aloin keskittyä vain ja ainoastaan tähän hommaan.

Miten kiinnostuit snowcrossista?

– Ensinnäkin isäni on ajanut rallia, joten kotoa olen oppinut moottoriurheiluihmiseksi. Meillä on ollut kelkka jo vuodesta 1994, ja sen kanssa on tullut värkättyä siitä asti. Eli aloin ajamaan jo seitsemän vuoden iässä. Mietiskelin 15-vuotiaana, että pääsisin ajamaan Jokamiesluokkaan autoilla, mutta autot eivät lopulta kiinnostaneet niin paljon kuin kelkat. Ei mennyt kuin muutama viikko, niin pihastamme löytyi kilpakelkka ja osallistuin samana talvena jo ensimmäisiin kilpailuihini. Aikuisiällä tutustuin vielä paremmin lajiin ja ihmisiin lajin ympärillä, kun asuin Rovaniemellä neljä vuotta.

LiveSports Promotions Oy aikoo nostaa snowcrossin ja sen ympärillä tapahtuvan toiminnan uudelle tasolle. Mitä kelkkapiireissä on aiemmin tehty niin huonosti, ettei laji ole saavuttanut suurta suosiota?

– Ei voi sanoa, että asioita olisi tehty huonosti. Monessa paikassa on tehty hyvää työtä, mutta siitä on puuttunut yhtenäisyys. Jokainen tekee omaa juttuansa ilman yhteistyötä. Nyt haluamme luoda sellaisen mielikuvituksellisen köyden, jota kaikki vetävät.

Millaisia tavoitteita olet asettanut yrityksellesi?

– Me haluamme jatkossa järjestää kuusi kilpailua talvessa. Lisäksi haluamme järjestää kesäisin 3-4 kilpailua samalla tyylillä, mutta silloin oltaisiin veden äärellä. Ensi kesäksi on suunnitteilla yksi tapahtuma. Kun vuosikymmen vaihtuu, haluamme rikkoa maantieteellisiä rajoja ja toimia myös Pohjoismaissa. Tavoittelemme myös kasvua koko kelkkaskenelle. Aiempaa isommat palkintorahat ja aiempaa parempi medianäkyvyys tuovat kuskeille lisää tuloja, joten jatkossa Suomessa voi olla kelkka-ammattilaisia. Eli luomme tässä Suomeen uutta ammattikuntaa. Lisäksi tapahtumamme antavat näkyvyyttä koko kelkkailulle, josta hyötyvät monet eri tahot, kuten esimerkiksi kelkkasafariyrittäjät.

2017-10-25T20:25:02+00:00